#PerangiDadahHabisHabisan‬

#PerangiDadahHabisHabisan‬

SELAMAT DATANG..

Sayangi Dirimu, Dadah Membunuh

Sayangi Dirimu, Dadah Membunuh
#ambilkisahambiltindakan

Sayangi Dirimu, Jauhi Dadah

Sayangi Dirimu, Jauhi Dadah
#ambilkisahambiltindakan

02 October 2012

khairuddin DFYA sokong aktiviti antidadah



Drug Free Youth Association (DFYA) adalah sekumpulan pemuzik muda yang bergiat aktif dalam program dan aktiviti melibatkan antidadah dan masalah sosial. Inisiatif ini telah dimulakan apabila mereka melihat terlalu ramai remaja dan belia yang terjebak dengan masalah penagihan dadah sejak dari usia muda. Mereka berpendapat dengan pendekatan yang santai dan menghiburkan, para artis dapat mempengaruhi pengikut-pengikut mereka supaya menjalani hidup yang bebas dadah dan lebih positif.  Kelebihan DFYA juga adalah kerana mereka berupaya mendekati golongan sasaran ie. kumpulan remaja dan belia yang berisiko dengan masalah dadah. Dianggarkan 100 kumpulan pemuzik bernaung di bawah DFYA dan mereka memperjuangkan kehidupan yang bersih tanpa dadah dan alkohol.

Khairuddin Aziz yang merupakan founder organisasi ini telah membuat lawatan ke AADK Ibupejabat baru-baru ini. Peluang bertemu dengan ahli kumpulan Second Combat ini telah digunakan sepenuhnya oleh AADK untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan program dan aktiviti antidadah yang telah dilaksanakan oleh DFYA di sepanjang tahun 2010 hingga 2012.

Pujian wajar diberikan kepada DFYA kerana telah mendekati golongan muda dan pelajar sekolah dengan cara tersendiri namun mesej yang dibawa sangat subtle dan jelas. 
jauhi dadah....

Berdasarkan sumbangan yang telah diberikan oleh DFYA dalam program kesedaran dan pencegahan dadah, AADK telah membuat kerjasama dengan DFYA dalam program Hari Antidadah Antarabangsa 2012. Penglibatan secara langsung Khairuddin di dalam program tersebut menunjukkan komitmen beliau dalam aktiviti antidadah yang telah menjadi darah dagingnya. Di samping itu, DFYA juga telah turut terlibat dalam program SKUAD 1Malaysia di Pelancaran 1M4U dan perhimpunan merdeka 2012 yang melibatkan ahli-ahli SKUAD 1Malaysia.



gambar-gambar sewaktu lawatan Khairuddin ke Bahagian Pencegahan,  Ibupejabat AADK..

Khairuddin sedang 'like' FB SKUAD 1Malaysia








Khairuddin bersama Pengarah Bahagian Pencegahan serta staf 


Hidup ini terlalu indah untuk disiakan...



No comments:

Post a Comment

Selamat Tahun Baru 2020

Selamat Tahun Baru 2020
#ambilkisahambiltindakan

We Are Drug Free. Join Us

We Are Drug Free. Join Us
#ambilkisahambiltindakan

Selamat Hari Raya