#PerangiDadahHabisHabisan‬

#PerangiDadahHabisHabisan‬

SELAMAT DATANG..

Sayangi Dirimu, Dadah Membunuh

Sayangi Dirimu, Dadah Membunuh
#ambilkisahambiltindakan

Sayangi Dirimu, Jauhi Dadah

Sayangi Dirimu, Jauhi Dadah
#ambilkisahambiltindakan

21 February 2013

Kempen Penanaman 1 Juta Pokok Telah Bermula

Program My Beautiful Malaysia telah selesai dilaksanakan secara serentak di seluruh negara baru-baru ini. Program ini telah berjaya menarik para sukarelawan di seluruh negara untuk mengindahkan kawasan dan membuat kerja amal serta memberi bantuan terhadap mereka yang memerlukan. Sekurang-kurangnya 18,000 orang SKUAD 1Malaysia telah terlibat dalam program tersebut.


Bagi meneruskan agenda kesukarelaan SKUAD Muda KDN, Kempen Penanaman 1 Juta Pokok telah dilancarkan oleh YBhg Dato' Sri Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri pada 15 Februari 2013 di Kompleks Mini KDN, Ipoh. 


Program tersebut merupakan antara aktiviti dalam siri program turun padang beliau ke negeri Perak. Setelah selesai membuat lawatan  kerja ke Jabatan Pendaftaran Negara, di Urban Transformation Centre (UTC) Ipoh, beliau telah mengadakan lawatan kerja ke Kompleks Mini KDN, Ipoh seterusnya membuat pelancaran tersebut.



Beliau menanam sebatang pokok untuk perasmian dan sebagai tanda bermulanya kempen Penanaman 1Juta Pokok Skuad Muda KDN.

bergambar kenang-kenangan dengan SKUAD 1Malaysia Perak
(sumber: http://portal.ikdn.gov.my/2013/02/program-turun-padang-ybhg-dato-sri-ketua-setiausaha-kementerian-dalam-negeri-ke-negeri-perak/)



SKUAD 1Malaysia akan turut menyahut Kempen Penanaman 1 Juta Pokok dengan mengadakan aktiviti penanaman pokok mulai 23 Februari sehingga 23 Mac 2013. Antara matlamat program ini adalah untuk menggerakkan aktiviti kesukarelaan dan kemasyarakatan di bawah Kementerian Dalam negeri secara bersepadu.

Semua pejabat AADK Negeri, AADK Daerah, Klinik Cure and Care 1Malaysia, Cure and Care Service Centre, Caring Community House dan Cure and Care Rehabilitation Centre sedang merancang pelaksanaan kempen tersebut. Tidak ketinggalan AADK Ibupejabat juga akan turut mengadakan aktiviti penanaman pokok pada 23 Februari 2013, mulai 8.30 pagi hingga 12.00 tengahari. Program ini akan turut dihadiri oleh Ybhg Puan Sri Dato' Ketua Pengarah, Timbalan Ketua Pengarah (Pengurusan), Pengarah-Pengarah Bahagian, pegawai dan kakitangan serta ahli SKUAD 1Malaysia. Adalah disasarkan 100,000 pokok akan ditanam oleh sukarelawan antidadah di sepanjang kempen ini berlangsung.

hargai dan nikmati keindahan alam sekitar!


"Kesukarelaan Bukan Pilihan, Ia 1 Tanggungjawab"


Sertai twitter AADK Malaysia dan Skuad 1Malaysia dan tweet aktiviti sukarela anda #KesukarelaanBukan PilihanIa1Tanggungjawab





Hidup ini terlalu indah untuk disiakan...

















No comments:

Post a Comment

Selamat Tahun Baru 2020

Selamat Tahun Baru 2020
#ambilkisahambiltindakan

We Are Drug Free. Join Us

We Are Drug Free. Join Us
#ambilkisahambiltindakan

Selamat Hari Raya